divendres, 22 d’agost del 2008

Camí de la Barca o del Pas de Barca

El Camí de la Barca és un dels camins més interesants de Corbera de Llobregat i el més ric en patrimoni natural. Per sortir ens situarem al Camí Josep Rodrigo sota la Cova del Pessebre Vivent de Corbera de Llobregat.

El camí  està senyalitzat per tant es molt fàcil, parlar amb  algú dels dos grups de muntanya de Corbera Speleocorb o SAC Moderats. speleocorb@gmail.com
Un cop a la Plaça agafarem el Camí dels Pastorets de la Urbanització Bon Repos, seguint les marques groges i blanques del PR. arribarem al pont del Bon Repos, i entrarem al llit de la riera fins a un pou o edificació de ciment i pujarem direcció a un transformador de llum allí trobarem una pista amb un carenat seguirem per aquesta pista paralel.la a la Riera de Corbera fins sota mateix de la Masia de Can Baiona a la cuïlla que creua la Riera seguirem amunt a la dreta fins arribar a la Carretera de Sant Andreu, a la primera corva baixarem per una rampa que ens durà direcció al nou Institut o Antiga Masia de Can Margarit.

Un cop sortim al carrer dels Pins baixarem fins trobar la Riera, tombarem a l'esquerra al costat de la mateixa fins el pont de Can Deu, creuarem la carretera a la dreta allí podem omplir les carmanyoles d'aigua de la Font del Corró.

adeu de Can Deu. Neixement d'aigua.
Continuem la pista fins pasar per devant de la Masia de Can Deu direcció al Torrent de Les Deus
continuem fins Can Canonje -a l'esquerra tenim vistes a Can Llopart- a Can Canonje pel Camí de la Fabrica fins el Pont de Can Amigó o Arbues el creuem i la primera pista a la dreta ens durà al Camí dels Plataners fins la Resclossa.
Arener de La Resclossa.

Arener, actualment trencat per un pí caigut de les ventades de l'any 2009, i que el và destruir parcialment.

Gorgs de la Mola, situats per sota de Mas d'en Puig.

Aqueducte del Torrent de Mas d'en Puig

Pou de Glaç de Corbera.

Seguirem Riera aball fins el Pou de Glaç de Corbera i El Riu Llobregat.
Per despres retornar a Corbera o agafar el 2on cotxe.

Graons de sauló.
Un Cop em visitat el Pou, El Canal Sedó i el Riu Llobregat ens situarem devant la pasarela de la Cova i just devant hi ha una rampa al costat d'uns grans graons de pedra vermella pujarem i seguirem el corriol pasant per les Roderes de Carro fins arrivar a Mas d'en Puig i continuar un altra vegada pel Camí de la Fabrica fins Corbera.

Roderes antigues de carro al Camí del Pas de la Barca.
BONA SORTIDA PER TOTS-TES
Totes les imatges les podreu visualitzar al mapa Google.http://picasaweb.google.com/alarconcorbera/FotosDeCorberaDeLlobregat/photo#map